علم و معرفت

می اندیشم . پس هستم

علم و معرفت

می اندیشم . پس هستم

من فکر می‌کنم
هرگز نبوده قلبِ من
                       اینگونه
                              گرم و سُرخ:

احساس می‌کنم
در بدترین دقایقِ این شامِ مرگ‌زای
چندین هزار چشمه‌ی خورشید
                                    در دلم
می‌جوشد از یقین؛
احساس می‌کنم
در هر کنار و گوشه‌ی این شوره‌زارِ یأس
چندین هزار جنگلِ شاداب
                               ناگهان
می‌روید از زمین.

آه ای یقینِ گم‌شده، ای ماهیِ گریز
در برکه‌های آینه لغزیده توبه‌تو!
من آبگیرِ صافی‌ام، اینک! به سِحرِ عشق؛
از برکه‌های آینه راهی به من بجو!

...........

                                                 شاملو

نظرات 1 + ارسال نظر
MOHSEN BAKHODA جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ب.ظ

بسیار بسیار زیبا و با معنیه...ای ول داره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد