علم و معرفت

می اندیشم . پس هستم

علم و معرفت

می اندیشم . پس هستم

« آن چه که موجب مرگم نشود، مرا نیرومندتر می‌کند » نیچه


آن چه انسان‌ها را از پا درمی‌آورد، رنج‌ها و

سرنوشت نامطلوب‌شان نیست،

بلکه بی‌معنا شدن زندگی است که مصیبت‌بارتر است،

معنا تنها در لذت و شادمانی نیست،

بلکه در رنج و مرگ هم می‌توان معنایی یافت.

                                                   فرانکل (روانشناس اتریشی )


نظرات 5 + ارسال نظر
شعیبی پور دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ

صحبت از پژمردن یک برگ نیست
در میان مردمی با این مصیبت ها صبور
صحبت از مرگ محبت ... مرگ عشق
گفت و گو از مرگ انسانیت است
فریدون مشیری

شعیبی دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:14 ب.ظ

سکوتم از رضایت نیست
دلم اهل شکایت نیست .....

شهیدزاده دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ب.ظ

وابستگی یا دلبستگی؟

وابستگی یعنی میخواهمت ؛ چون مفیدی

دلبستگی یعنی میخواهمت ؛ حتی اگر مفید نباشی

من به خودکار گران قیمت روی میزم برای جلسات مهم، وابسته ام

اما به جعبه ی آبرنگ بی خاصیتی که یادگار دوران کودکیم است دلبسته ام

من به میز مدیریت که هر روز پشت آن می نشینم وابسته ام

اما به آن گلدان کوچک کاکتوسی که کنار پنجره گذاشته ام دلبسته

من به کتابهای مدیریتی کتابخانه ام وابسته ام اما به کتاب های روی میزم دلبسته

وابستگی ها را جامعه و فرهنگ و والدین می آموزند و پرورش میدهند اما دلبستگی ها انعکاس خود واقعی من هستند.

راستی من و تو، وابسته ایم یا دلبسته؟

ارسالی از شهیدزاده

آسمان پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ق.ظ

زمان بی کرانه را
تو با شمار عمر ما مسنج
به پای او دمی ست این درنگ درد و رنج
به سان رود
که در نشیب دره سر به سنگ می زند رونده باش
امید هیچ معجزی ز مرده نیست
زنده باش هوشنگ ابتهاج

آسمان پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ق.ظ

زمان بی کرانه را
تو با شمار عمر ما مسنج
به پای او دمی ست این درنگ درد و رنج
به سان رود
که در نشیب دره سر به سنگ می زند رونده باش
امید هیچ معجزی ز مرده نیست
زنده باش هوشنگ ابتهاج

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد